Historia

Enzo Ferrari od 1929 roku prowadził stajnię wyścigową o nazwie Scuderia Ferrari i osiągał znaczne sukcesy w wyścigach samochodowych. 1947 - model Ferrari 125 S z silnikiem 1,5 litra V12 (12 cylindrów). Wozy cywilne Ferrari, produkowane od 1947 roku, znane ze swego wyszukanego stylu z domu Pininfarina, były i są symbolem luksusu. Ferrari korzystał również z designu innych projektantów, a mianowicie byli to Scaglietti, Bertone i Vignale. Stosunkowo niewielkie silniki 8- i 12-cylindrowe w układzie V, odznaczające się wysokimi osiągami oraz specyficznym brzmieniem, dobre osiągi i piękny wygląd czynią wozy Ferrari obiektem pożądania. Od wielu lat głównymi konkurentami marki Ferrari są produkty Porsche i Lamborghini. W 2002 roku, kiedy sytuacja przedsiębiorstwa nie miała się najlepiej, Fiat (główny udziałowiec Ferrari) sprzedał 34% akcji bankowi Mediobanza za 768 mln USD. We wrześniu 2006 roku Fiat odkupił 29% akcji i obecnie posiada 85% udziałów. 10% należy do syna Enzo Ferrariego, a pozostałe 5% w 2005 roku odkupił Mubadala Development od banku Mediobanza.